Najczęściej zadawane pytania


Jakie są zasady zabawy?

Jest tylko jedna zasada - dobrze się bawić :)
My wysyłamy Wam list, cała reszta zależy wyłącznie od Waszej wyobraźni oraz preferencji!



Jak zacząć zabawę z dzieckiem?

Każdy musi samodzielnie podjąć decyzję, jak rozpocząć zabawę z dzieckiem. Możesz je poinformować, że to taka zabawa, w którą się chcesz z nim pobawić, a listy w imieniu postaci piszą dorośli. Możesz wprowadzić dziecko w literacki świat fantazji i przeżywać w nim różne przygody. Możesz też wymyślić własny sposób na rozpoczęcie zabawy.

Nasza rekomendacja - Zabawa w magiczną pocztę

1. Warto stworzyć wyjątkową atmosferę oczekiwania na list.

2. Warto poznać bohaterów piszących listy do dzieci. Tinka i Florek szukają listowych przyjaciół wśród dzieci, a komunikują się właśnie za pomocą tradycyjnych listów. Przygotowaliśmy dziesiątki ilustrowanych opowiadań o bohaterach do pobrania i druku w formacie PDF tutaj.

3. Potem można wybrać jedną z trzech opcji:

- powiedzieć dziecku, że zostało zgłoszone jako chętny do otrzymania listu i pobawić się w czekanie na list. Sprawdzać skrzynkę na listy, aż któregoś dnia dziecko odkryje w niej kolorowa kopertę zaadresowana do niego!

- powiedzieć dziecku, że Tinka i Florek wysyłają listy do dzieci, które uważają za wyjątkowe i bardzo ciekawe. Jeśli dziecko wtedy dostanie taki list poczuje się absolutnie specjalnie!

- można tez zrobić z dzieckiem wspólnie laurkę albo liścik z prośbą o list do Tinki lub Florka! Taki list inicjacyjny może być pięknym początkiem zabawy.

4. Pierwsza przesyłka przyjdzie do Was w kartonowym pudełeczku. W środku będzie się znajdować koperta do dziecka, która rekomendujemy włożyć do własnej skrzynki na listy! Dodatkowo będzie tam instrukcja dla rodzica i wydrukowane opowiadanie.

Pamiętaj, Ty wiesz najlepiej, co będzie najlepszym rozwiązaniem dla Ciebie i Twojego dziecka. Nie musisz się niczego obawiać, gdyż dzieci potrafią i uwielbiają się bawić! Wcielają się w rolę naturalnie. Robią to codziennie!



Jak dziecko odpowiada na list?

Dziecko może odpowiedzieć na list w dowolny sposób: odpisując na papeterii otrzymanej w przesyłce, rysując na własnej kartce papieru czy ozdabiając kartkę pocztową - nie jest ważna forma a zaangażowanie i intencja! Wszystko pakuje do zaadresowanej koperty zwrotnej wpisując adres z otrzymanego listu, nakleja dołączone znaczki tudzież rysuje swoje i wrzuca do Waszej skrzynki na listy. Oczywiście te listy nie trafią do nas. Rodzice mogą zachować je dla siebie na pamiątkę.

 

Jak wykorzystać PS - okienko dialogu?

Wcielasz się w rolę bohatera ( Tinki albo Florka) i piszesz własny fragment tekstu dowolnej długości, który my zamieszczamy w postscriptum następnego listu. Dziecko może wtedy dostać odpowiedzi na własne pytania, albo tekst, który jest adekwatny do Waszej aktualnej sytuacji. Takie okienko dialogu można wykorzystać także jako narzędzie terapeutyczne/wychowawcze. Przemycić ważne tematy, rozpocząć rozmowę o trudnych sprawach, wesprzeć bądź docenić dziecko. O mocy zawartej w personalizowanym postscriptum poczytasz tutaj. A o praktycznym wykorzystaniu tutaj.



Czy muszę pisać PS?

Postscriptum to część listu, w której zwracasz się bezpośrednio do dziecka, odnosisz się do jego indywidualnych potrzeb i zainteresowań, budujesz relację. Dlatego warto o nim pamiętać :) Jeśli jednak z jakiegoś powodu nie otrzymamy od Ciebie PS-a, to zamieścimy w liście nasze domyślne postscriptum. List nie będzie aż tak osobisty, ale nadal bardzo ciekawy.



Czy ktoś może mi pomóc napisać PS?

Każdy, kto zakupił list Jagodowego Stempla, może skorzystać z pomocy naszego Doradcy Rodzicielskiego w napisaniu jak najtrafniejszego postscriptum całkowicie za darmo. Wystarczy, że przy zakupie w miejscu na postscriptum bądź w komentarzu do zamówienia napiszesz, że chcesz skorzystać z takiej możliwości.
Doradca Rodzicielski skontaktuje się z Tobą mailowo i pomoże w napisaniu postscriptum idealnie dopasowanego do Twoich potrzeb :)
Jeżeli posiadasz już subskrypcję listów Jagodowego Stempla i chcesz uzyskać pomoc w napisaniu PS-a, możesz skontaktować się z nami bezpośrednio pod adresem: strefa.rodzica@jagodowystempel.pl



Jak długo trwa subskrypcja?

To zależy tylko od Ciebie. W ramach subskrypcji wysyłany jest jeden list w miesiącu. Subskrypcja jest ważna tak długo, jak długo z niej nie zrezygnujesz. Możesz ją anulować w każdej chwili. Możesz też pomijać pojedyncze zamówienia np. kiedy wyjeżdżasz na wakacje.



Jak często przychodzą listy?

Dziecko otrzyma list raz w miesiącu. Jest to optymalny czas na to, żeby dziecko odpisało na list a rodzic zdążył napisać postscriptum przed kolejną wysyłką. Listy subskrypcyjne ( oprócz listu początkowego) wysyłamy zawsze w ostatni poniedziałek miesiąca.



Czy mogę zamówić jedną subskrypcję do dwójki dzieci?

Dla podkreślenia wyjątkowości każdego dziecka i budowania osobistej relacji, nasze listy rekomendujemy wysyłać do dzieci indywidualnie. Przy zakupie subskrypcji dla rodzeństwa możliwe jest otrzymanie dodatkowej zniżki przyznawanej indywidualnie po uprzednim kontakcie z nami. Przygotowujemy także wspólne listy do rodzeństwa.



Jak mogę zamieścić własny tekst w liście?

Na początku każdego miesiąca wyślemy Ci e-mail z prośbą o PS. Wystarczy, że w odpowiedzi na tę wiadomość prześlesz nam tekst Twojego postscriptum, żeby dziecko mogło się nim cieszyć podczas czytania kolejnego listu.



Czy mogę zwrócić zakupiony wcześniej list?

Listy subskrypcyjne są personalizowane i przygotowywane na specjalne zamówienie, dlatego też nie podlegają zwrotom.



Jak zakończyć przygodę z listami?

Jeśli z jakiegoś powodu zdecydujesz się zakończyć listową przygodę, możemy wysłać Twojemu dziecku bezpłatny list kończący relację z bohaterem, w którym nasz bohater wyjaśni, dlaczego przerywa korespondencję. Taki list wysyłamy na życzenie Rodzica po anulowaniu subskrypcji trwającej minimum trzy miesiące. Pamiętaj, żeby wspomnieć nam o tym podczas anulowania subskrypcji.



Jeśli nie ma tu odpowiedzi na Twoje pytanie, skontaktuj się z nami bezpośrednio!